Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/239846
Title: Формирование иноязычной компетенции с помощью рекламных текстов
Other Titles: Formation of foreign language competence using advertising texts / N. K. Grigorieva
Authors: Григорьева, Н. К.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингводидактика : материалы VI Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 25 окт. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 30-36.
Abstract: Рассмотрены особенности рекламных текстов, принципы их написания. Рекламные тексты являются источником экстралингвистических знаний, письменной и устной информации, поэтому их нужно изучать на занятиях по русскому языку как иностранному. Предлагаются задания, которые будут интересны иностранным учащимся. Изучение рекламных текстов способствует формированию коммуникативной компетенции иностранных студентов.
Abstract (in another language): The features of advertising texts, the principles of their writing are considered. Advertising texts are a source of extra-linguistic knowledge, written and oral information, so they need to be studied in classes on the Russian language as a foreign language. Tasks that will be of interest to foreign students are offered. The study of advertising texts contributes to the formation of communicative competence of foreign students.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/239846
ISBN: 978-985-556-665-4
Appears in Collections:2019. Лингводидактика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30-36.pdf373,82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.