Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/239823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКавинкина, И. Н.
dc.date.accessioned2020-02-11T08:17:55Z-
dc.date.available2020-02-11T08:17:55Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationЛингводидактика : материалы VI Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 25 окт. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 42-45.
dc.identifier.isbn978-985-556-665-4
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/239823-
dc.description.abstractВ статье анализируются дидактические возможности песен в формировании межкультурной компетенции иностранных обучающихся. Описывается методическая разработка занятий над песней «Грустный дэнс», в ходе которых усваиваются системные лексические отношения синонимии, антонимии, отрабатываются грамматические конструкции, в частности – с винительным объекта, обсуждаются дискуссионные вопросы по теме «Как отпустить любовь».
dc.language.isoru
dc.publisherМинск : БГУ
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
dc.titleРоль песен в формировании межкультурной компетенции иностранных обучающихся
dc.title.alternativeUsing songs in developing intercultural competence / I. N. Kavinkina
dc.typeconference paper
dc.description.alternativeThe article analyzes the didactic possibilities of songs in the formation of intercultural competence of foreign students. The article describes the methodological development of classes on the song "Sad dance", during which the system of lexical relations of synonymy, antonymy are assimilated, grammatical constructions are worked out, in particular-with the accusative object, discussion questions on the topic "How to let go of love" are discussed.
Appears in Collections:2019. Лингводидактика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42-45.pdf327,26 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.