Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/239667
Title: Application of international standards to assessment of tourism product competitiveness of Republic of Belarus
Other Titles: Применение международных стандартов к оценке конкурентоспособности туристского продукта Республики Беларусь / С. А. Хомич, О. С. Мозговая, В. С. Смолей, А. С. Мартинович
Authors: Khomitch, S. A.
Mozgovaya, O. S.
Smoley, V. S.
Martinovich, A. S.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Внутренняя торговля. Туристско-экскурсионное обслуживание
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Беларусь в современном мире = Беларусь у сучасным свеце : материалы XVIII Междунар. науч. конф., посвящ. 98-летию образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 30 окт. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Г. Шадурский (пред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 368-374.
Abstract: In the article the basic European and international standards of an assessment of a national tourism product are considered. The key components of the competitiveness index are analysed with a view to identifying specific factors which determine the competitive advantages of the country in the tourism market. In accordance with the World Economic Forum methodology, the assessment of the quantitative and qualitative indicators forming the competitiveness of the national tourism product of the Republic of Belarus is carried out. On the basis of the calculated sub indices the tourism product competitiveness index of the Republic of Belarus is estimated. The principal competitive advantages of the national tourism product are revealed.
Abstract (in another language): В статье рассмотрены основные европейские и международные стандарты оценки конкурентоспособности национального туристского продукта. Проанализированы ключевые составляющие индекса конкурентоспособности с целью выявления отдельных факторов, определяющих конкурентные преимущества страны на рынке туристских услуг. В соответствии с методикой Всемирного экономического форума проведена оценка количественных и качественных показателей, формирующих конкурентоспособность национального туристского продукта для Республики Беларусь. На основании рассчитанных субиндексов определен индекс конкурентоспособности туристского продукта Республики Беларусь. Выявлены основные конкурентные преимущества национального туристского продукта.
Description: Секция 6. Формирование конкурентоспособного туристского комплекса Республики Беларусь
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/239667
ISBN: 978-985-566-826-9
Appears in Collections:2019. Беларусь в современном мире = Беларусь у сучасным свеце

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
368-374.pdf363,14 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.