Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/237606
Title: | Понятийный круг многосторонней организации обсуждения: эвристический аспект |
Authors: | Король, А. Д. Таяновская, И. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Наука и образование. − 2019. − № 4. − 57-60. |
Abstract: | В статье проводится анализ понятийно-терминологического поля, включающего разные формы и виды диалогической речи, с точки зрения их междисциплинарной и метапредметной значимости, а также с позиций эвристически организованного обучения порождению текстов. Характеризуется ценность для эвристического обучения традиции-параллели диалога и разговора. Очерчиваются наполнение и специфика понятия полилога в философских, лингвистических, литературоведческих, культурологических и др. источниках. Рассмотрены возможности и методическая перспективность введения в теорию образовательного процесса понятия эвристического полилога. |
Abstract (in another language): | The conceptual and terminological field, which includes different forms and types of dialogical speech, from the point of view of their interdisciplinary and meta-subject significance, as well as from the positions of heuristically organized teaching how to generate texts, is analyzed in the article. The traditional parallels of a dialogue and conversation are characterized by the value for the heuristic teaching. The content and specificity of the concept of polylogue are described on the base of philosophical, linguistic, literary, cultural and other sources. Possibilities and methodological perspectives of introducing the concept of a heuristic polylogue into the theory of the educational process are argued. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/237606 |
Appears in Collections: | 2019 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.