Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/237371
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМальцев, В. В.-
dc.date2019
dc.date.accessioned2020-01-11T12:20:24Z-
dc.date.available2020-01-11T12:20:24Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationПрактика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. IX. — 2019. — С. 168—170.ru
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/237371-
dc.descriptionКлючевые слова: типология; двуязычие; владение иностранным языком; перевод; речевая функция; классификация; родной язык. = Key words: typology; bilingualism; foreign language proficiency; translation; speech function; classification; native language.ru
dc.description.abstractВ данной статье приведена классификация фаз двуязычия и определены основы типологии билингвизма с точки зрения его психологического аспекта. На основе анализа исследований отечественных и зарубежных ученых рассматриваются общие представления, сущность содержания понятия двуязычия в психологии овладения иностранным языком. В статье отражены основные психологические характеристики билингвизма, а также различные факторы, влияющие на формирование определенного уровня владения иностранным языком. Статья способствует оптимизации теоретических сведений в процессе изучения типологии двуязычия и языковой интерференции при усвоении иностранных языков.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.titleК вопросу о типологии двуязычияru
dc.title.alternativeOn the typology of bilingualismru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.description.alternativeThis article presents the classification of the phases of bilingualism and defines the basics of the typology of bilingualism from the point of view of its psychological aspect. On the basis of the analysis of researches of domestic and foreign scientists the general representations, essence of the concept of bilingualism in psychology of mastering a foreign language are considered. The article reflects the main psychological characteristics of bilingualism, as well as various factors affecting the formation of a certain level of foreign language proficiency. The article contributes to the optimization of theoretical information in the process of studying the typology of bilingualism and language interference in the acquisition of foreign languages.ru
Appears in Collections:Выпуск 9. - 2019.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
maltsev_ Lang_practice_2019.pdf253,11 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.