Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/237366
Title: Обучение грамматике и интерактивные игры, связанные с личным опытом обучаемых
Other Titles: Teaching grammar and interactive games linked with students’ personal experience
Authors: Чернявский, А. А.
Тарасевич, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2019
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. IX. — 2019. — С. 146—149.
Abstract: Данная статья посвящена обучению грамматике с помощью интерактивных игр. На определенном этапе грамматика теряет в глазах обучаемых свою привлекательность, начинает рассматриваться лишь как необходимое условие для успешного написания тестов. Повысить интерес к грамматике, уровню осознанной необходимости ее усвоения помогают интерактивные игры, особенно если они связаны с личным опытом обучаемых, реальными событиями в их жизни. Существует их большое количество, в данной статье подробно разбираются шесть игр, которые прошли собственную успешную апробацию и наиболее часто используются нами на практических занятиях. Грамматическая компетенция напрямую влияет на уровень практического владения видами речевой деятельности, является своеобразным индикатором рецептивных и продуктивных умений. Грамматические знания не должны являться учебной самоцелью занятий по иностранному языку, приоритет должен смещаться в сторону приобретаемых умений и навыков.
Abstract (in another language): The article deals with teaching grammar by using interactive games. At some definite stage grammar loses its attractive features as it seems to the students and they start treating grammar only as a necessary condition for successful writing tests. Interactive games especially if they are linked with students’ personal experience and real events of their life help increasing interests in grammar and raising the level of conscious necessity of grasping it. There is a great number of such games, the article gives a detailed analysis of six games which have been probed successfully by the authors and are most often used by them now at practical lessons. Grammar competence influences directly the level of practical mastering the types of speech activity and is a peculiar indicator of receptive and productive skills. Grammar knowledge should not be an educational aim of foreign language lessons, the priority should be given to acquiring skills and practical knowledge.
Description: Ключевые слова: немецкий язык; обучение грамматике; интерактивные игры; личный опыт обучаемых; умения и навыки. = Key words: the German language; teaching grammar; interactive games; students’ personal experience; skills and habits.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/237366
Appears in Collections:Выпуск 9. - 2019.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chernyavskiy_tarasevich_Lang_practice_2019_v2-34.pdf280,21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.