Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/237343
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ахрименя, Г. И. | - |
dc.date | 2019 | |
dc.date.accessioned | 2020-01-11T09:51:07Z | - |
dc.date.available | 2020-01-11T09:51:07Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. IX. — 2019. — С. 67—69. | ru |
dc.identifier.uri | http://elib.bsu.by/handle/123456789/237343 | - |
dc.description | Ключевые слова: обучение грамматике; коммуникативный компонент; продвинутый уровень; взаимосвязь компетенций; речевые навыки. = Key words: teaching grammar; communicative component; advanced level; correlation of competences; speech habits. | ru |
dc.description.abstract | Статья рассматривает некоторые подходы к обучению аспекта грамматики на продвинутом этапе в рамках обучения иноязычному общению. Выделяются их достоинства и отрицательные стороны в зависимости от цели обучения иностранному языку. Проанализирована значимость взаимосвязи и взаимообусловленности грамматической компетенции другими компонентами коммуникативной деятельности. Автор дает оценку методам и формам работы на занятиях по развитию и совершенствованию грамматических навыков и умений, предлагает способы оптимизации обучения грамматике. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БГУ | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание | ru |
dc.title | К вопросу обучения грамматике на продвинутом уровне | ru |
dc.title.alternative | About teaching grammar at an advanced level | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | The article considers some approaches to teaching the grammar aspect at an advanced level as part of teaching foreign language communication. Depending on the purpose of teaching a foreign language there are highlighted their advantages and disadvantages. There is analyzed the significance of the correlation of grammatical competence with other components of communicative activity. The author gives an assessment of the teaching methods used in the classroom that aim to develop and improve grammatical skills and abilities and suggests ways to optimize the teaching grammar process. | ru |
Appears in Collections: | Выпуск 9. - 2019. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ahrimenyaLang_practice_2019.pdf | 255,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.