Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/231503
Title: | Issues of CLIL technologies in teaching professional disciplines as a means of developing communicative competence of specialists |
Other Titles: | Технологии CLIL в преподавании профессиональных дисциплин как средство формирования коммуникативной компетентности специалистов / Т. И. Жегало |
Authors: | Zhegalo, T. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : ИВЦ Минфина |
Citation: | Сахаровские чтения 2019 года: экологические проблемы XXI века : материалы 19-й международной научной конференции, 23–24 мая 2019 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 3 ч. / МГЭИ им. А. Д. Сахарова БГУ; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. С. А. Маскевича, С. С. Позняка. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – Ч. 3. – С. 370-373. |
Abstract: | The article is devoted to the role of subject-language integrated education of students of non-linguistic university specialties. The features of the work of teachers of basic subjects and teachers of foreign languages in the system of subject-language integrated learning, as well as the prospects for its application in the field of higher professional education are being discussed. The models and features of using the CLIL methodology in high school are given. |
Abstract (in another language): | Статья посвящена роли предметно-языкового интегративного образования в обучении студентов нефилологических вузов. Рассматриваются основные аспекты проблемы применения методологии CLIL в учреждениях высшего образования Республики Беларусь. |
Description: | Круглый стол «Актуальные вопросы лингвистической подготовки специалистов экологического профиля к профессиональной и межкультурной коммуникации» |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/231503 |
ISBN: | 978-985-7224-34-0 (ч. 3) |
Appears in Collections: | 2019. Сахаровские чтения 2019 года: экологические проблемы XXI века |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
370-373.pdf | 341,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.