Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/231226
Title: | Экалагічнае выхаванне падлеткаў ў працэсе атрымання астранамічных ведаў |
Other Titles: | Environmental education of teenagers in the process of obtaining astronomical knowledge / T. Kazakevich, V. Kazyrno |
Authors: | Казакевіч, Т. Я. Казырно, В. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Охрана окружающей среды. Экология человека ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минск : ИВЦ Минфина |
Citation: | Сахаровские чтения 2019 года: экологические проблемы XXI века : материалы 19-й международной научной конференции, 23–24 мая 2019 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 3 ч. / МГЭИ им. А. Д. Сахарова БГУ; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. С. А. Маскевича, С. С. Позняка. – Минск : ИВЦ Минфина, 2019. – Ч. 1. – С. 92-95. |
Abstract: | У артыкуле разглядаецца змест і роля экалагічных ведаў у працэсе знаёмства навучэнцаў з Сусветам, прадстаўлена роль міжпрадметных сувязей у фарміраванні экалагічнай адказнасці, абгрунтавана актуальнасць астранамічнай асветы ў сучасных умовах, паказаны асноўныя магчымасці ўстаноў адукацыі для атрымання навучэнцамі астранамічных ведаў. |
Abstract (in another language): | The article deals with the content and the role of environmental knowledge in the process of getting acquainted students with the universe. The role of interdisciplinary connections between the subjects in the formation of environmental responsibility is represented, the relevance of astronomical education in modern conditions is justified, showing the main features of education institutions for students in purpose of getting astronomical knowledge. |
Description: | Экологическое образование в интересах устойчивого развития |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/231226 |
ISBN: | 978-985-7224-32-6 (ч. 1) |
Appears in Collections: | 2019. Сахаровские чтения 2019 года: экологические проблемы XXI века |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.