Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/225951
Заглавие документа: Использование лингвистических корпусов в обучении РКИ китайских учащихся
Авторы: Ван Цин
Баркович, А. А.
Дата публикации: 2014
Издатель: Минск : Изд. центр БГУ
Библиографическое описание источника: Сборник научных работ студентов Республики Беларусь "НИРС 2013" / редкол. : А. И. Жук (пред.) [и др.]. - Минск : Изд. центр БГУ, 2014. - С. 463-464.
Аннотация: Article is devoted to analyze lexical-sematic and morphological difficulties in teaching Chinese students Russian as foreign language. Corpus linguistics is used to analyze and research a number of linguistic questions and offers a unique insight into the dynamic of language which has made it one of the most widely used linguistic methodologies. The teacher would act as a research facilitator rather than the more traditional imparter of knowledge. The benefit of such student-centered discovery learning is that the students are given access to the facts of authentic language use, which comes from real contexts rather than being constructed for pedagogical purposes, and are challenged to construct generalizations and note patterns of language behavior
URI документа: http://elib.bsu.by/handle/123456789/225951
ISBN: 978-985-553-227-0
Располагается в коллекциях:Сборник научных работ студентов Республики Беларусь "НИРС 2013"

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
463-464.pdf306,45 kBAdobe PDFОткрыть
Показать полное описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.