Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/222007
Title: Туристический имидж Китая в белорусских средствах массовой коммуникации
Other Titles: Tourism image of China in the Belarusian mass media / Song Jiamei
Authors: Сун Цзямэй
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2019. - № 1. - С. 77-84
Abstract: Исследуется имидж Китая в белорусских средствах массовой коммуникации в рамках информационной кампании проходящего в 2018 г. Года туризма Беларуси в Китае. Для исследования туристического имиджа Китая были отобраны материалы с высоким уровнем цитирования при вводе запроса «Китай» на русском языке в популярных поисковых системах Google.by и Яндекс.by. Таким образом, для анализа были выбраны статьи из «Википедии» на русском языке, с туристических ресурсов и из пяти популярных белорусских и российских информационных ресурсов, таких как информационное агентство «БелТА», газеты «СБ. Беларусь сегодня» и «Комсомольская правда в Беларуси», интернет-издание CityDog.by и коллективный блог о Китае в России «Магазета». Представлены существующие в белорусской прессе различные точки зрения по туристическому сотрудничеству двух стран и проанализирована стратегия создания туристского имиджа в современных массмедиа.
Abstract (in another language): The article is devoted to the study of China’s external image in Belarusian mass media on the background of Year of China Tourism in Belarus. We select materials with a high level of quotation when entering the query «China» in Russian in popular search engines Google.by and Yandex.by. So the materials from «Wikipedia» in Russian, tourist sites and and five popular Belarusian and Russian information resources, such as «BelTA», «SB. Belarus Segodnya», «Komsomolskaya Pravda v Belarusi», CityDog.by and Russian blog «Magazeta» were chosen to explore China’s tourist image. The article also provides various points of view in the Belarusian press on tourism cooperation between the two countries and analyses the strategy of creating tourist image in the modern mass media.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/222007
ISSN: 2521-6783
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2019, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
77-84.pdf294,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.