Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/21123
Title: Место и роль дисциплин химического цикла при обучении студентов на биологическом факультете университета
Other Titles: Place and a role of chemical disciplines in educational process at biological faculty of university
Authors: Голуб, Н. М.
Подоляк, О. С.
Василевская, Е. И.
Issue Date: 2009
Publisher: Минск: БГУ
Citation: Свиридовские чтения: Сб. ст. Вып. 5.
Abstract: В работе представлен сравнительный анализ номенклатуры, места и объема химических дисциплин в учебных планах подготовки преподавателей химии-биологии на биологическом факультете Брестского государственного университета им. А. С. Пушкина за период 2004/2005 –2008/2009 учебный год. Показано, что модернизация цикла химических дисциплин в соответствии с образовательными стандартами нового поколения 2008 г. позволила изменить соотношение различных форм организации учебной деятельности, прежде всего, путем увеличения доли самостоятельной работы студентов. Рассмотрены некоторые подходы к отбору содержания химических курсов для студентов биологического факультета. Библиогр. 11 назв.; табл. 1.
Description: The comparative analysis of the nomenclature, a place and volume of chemical disciplines in curricula of preparation of chemistry-biology teachers at biological faculty of the Brest state university named after A.S. Pushkin is presented for the period 2004/2005--2008/2009 academic years. It is shown, that modernization of a cycle of chemical disciplines according to educational standards of new 2008 generation has allowed to change a parity of various forms of the organization of educational process by increasing in a share of independent work of students. Some approaches to selection of the contents of chemical courses for students of biological faculty are considered.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/21123
Appears in Collections:Статьи химического факультета

Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.