Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/208878
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗыль, Татьяна Евгеньевна-
dc.date.accessioned2018-11-21T06:44:17Z-
dc.date.available2018-11-21T06:44:17Z-
dc.date.issued2001-
dc.identifier.citationВеснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2001. - № 3. - С. 92-98.ru
dc.identifier.issn0372-5375-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/208878-
dc.description.abstractВ статье изложена история проблемы изучения стиля писателя в трудах методистов прошлого и школьной практике XVIII-XIX вв. Здесь представлено многообразие методических приемов, обоснована эффективность их использования на уроках литературы. Эти приемы способствуют более глубокому пониманию учащимися идейно-­художественного своеобразия произведений и в целом стиля автора.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМінск : БДУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleПроблема изучения стиля писателя в методическом наследии и литературном образовании XVIII - XIX вв.ru
dc.typearticleru
dc.description.alternativeThe article deals with the problem of author's style in the works of method analysts of the past as well as in school practice of XVIII-XIX centuries. The variety of methods of teaching is represented here, efficiency of their use at the lessons of literature is justified. It is noted that these methods contribute to better understanding of the author’s style and artistic peculiarities.ru
Appears in Collections:2001, №3 (снежань)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
92-98.pdf3,44 MBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.