Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/207881
Title: | Изучение словарного состава английского языка и межкультурная коммуникация |
Other Titles: | Studyng English vocabulary and intercultural communication / Lukina L.V. |
Authors: | Лукина, Л. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 18–19 окт. 2018 г. / редкол.: О.А. Воробьёва (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2018. – С. 314-321. |
Abstract: | В статье рассматриваются вопросы, связанные с выявлением и описанием национальной специфики семантики в английском языке с применением методики контрастивного анализа. Уделяется внимание необходимости взаимного изучения языка и культуры народа, так как в языке отражается всё то, что интересует и волнует носителей данного языка. Подчеркивается, что изучение и описание национальной специфики семантики исключительно важно для успешной межкультурной коммуникации. |
Abstract (in another language): | The article deals with problems of revealing and description the national peculiarities of semantics in the English language with the use of contrastive analysis. Attention is paid to the mutual study of the language and culture of the people since everything that interests and excites native speakers is reflected in the language. It is emphasized that the study and description of the national peculiarities of semantics are essential for successful intercultural communication. |
Description: | Раздел 5. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 5. Linguodidactic technologies in forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/207881 |
ISBN: | 978-985-566-661-6 |
Appears in Collections: | 2018. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
314-321.pdf | 272,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.