Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/204490
Title: Эвристический подход к развитию коммуникативной компетенции у студентов-иностранцев
Other Titles: Heuristic approach to the development of foreign students’ communicative competence / Korol A.D., Kostritsa S.Y., Bekman A.V.
Authors: Король, А. Д.
Бэкман, Е. В.
Кострица, С. Я.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2016
Citation: Современные наукоемкие технологии. – 2016. – № 3, ч. 1. – C. 153–156.
Abstract: В статье рассматриваются возможные подходы к развитию коммуникативной компетенции студентов- иностранцев на занятиях по дисциплине «Русский язык как иностранный» в условиях современного белорусского вуза, описываются этапы работы по развитию коммуникативной компетенции, анализируются различные виды творческих и эвристических заданий, делается попытка представления методики развития коммуникативной компетенции на занятиях по дисциплине «Русский язык как иностранный» на основе эвристического диалога. Авторы показывают, что использование различных видов творческих заданий, выстроенных в соответствии со структурой эвристического диалога, существенным образом повышает эффективность развития коммуникативной компетенции студентов-иностранцев на занятиях по русскому языку, развивает самостоятельность и творческий потенциал обучающихся через непрерывное открытие нового, создание «собственного образовательного продукта». Организованная таким образом работа направлена на реализацию принципа человекосообразного обучения.
Abstract (in another language): The article discusses the possible approaches to the development of foreign students’ communicative competence on the discipline «Russian as a foreign language» in the conditions of modern Belarusian University, describes the stages of work on the development of communicative competence, examines the different types of creative and heuristic tasks, describes the model of training on the discipline «Russian as a foreign language» on the basis of heuristic dialogue. The authors show that the use of different types of creative tasks, constructed in accordance with the structure of the heuristic dialogue, signifi cantly increases the effi ciency of development of communicative competence of students-foreigners at lessons of Russian language, develops the independence and creativity of students through the continuous opening of the new, the creation of «educational product». Organized that way the work is aimed at implementing the principle of chelovekoobraznoe learning.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/204490
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
153-156.pdf288,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.