Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/202421
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorGrabec, I.-
dc.contributor.authorSvegl, F.-
dc.date.accessioned2018-08-02T12:26:33Z-
dc.date.available2018-08-02T12:26:33Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationNonlinear Phenomena in Complex Systems. - 2017. - Vol. 20, N 2. - P. 184-189ru
dc.identifier.issn1561 - 4085-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/202421-
dc.description.abstractInstability of traffic flow on high-ways leads to non-linear development of jams with detrimental consequences. In order to avoid them we try to formulate an optimal control law by which the flow could be stabilized. For this purpose we describe the influence of speed limit on the stable regime by a new fundamental law that is formulated based upon experimental data of traffic flow. The corresponding non-linear relation indicates how the speed limit has to be adapted to the traffic density in order to provide conditions for a stable flow.ru
dc.language.isoenru
dc.publisherMinsk : Education and Upbringingru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen
dc.subjectЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Физикаru
dc.titleStabilization of Traffic Flow by Speed Limit Adaptationru
dc.typearticleen
Располагается в коллекциях:2017. Volume 20. Number 2

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
v20no2p184.pdf166,2 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.