Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/196991
Title: Региональный имидж Беларуси в  сред­ствах массовой информации
Other Titles: Regional image of Belarus in the mass media / V.V. Korshuk
Authors: Коршук, В. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2018
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2018. - № 1. - С. 42-55
Abstract: Показано, что формирование имиджа регионов имеет важное стратегическое значение для государства и является многомерно управляемым процессом, в котором особую роль играют такие участники коммуникации, как местные власти и центральные общественно-политические СМИ, аккумулирующие информацию, потребителями которой становятся как белорусы, так и иностранцы. В ходе анализа вопросов конструирования имиджа посредством центральных СМИ предложена оптимальная методика для их изучения в данном контексте: контент-аналитическое исследование. Подчеркивается, что продолжением в раскрытии механизмов имиджеформирования в журналистских текстах может стать использование семиотической и дискурсной методик. Приведены данные контент-аналитического исследования «Сельской газеты», в содержании которой преобладают вопросы регионального развития. На основании полученных сведений представлен конструируемый СМИ имидж белорусских территорий как важная составляющая продвижения конкретных региональных имиджевых стратегий.
Abstract (in another language): It is shown that the formation of the image of the regions has an important strategic significance for the state and is multivariate managed process. There special role in the formation of regional images is played by such communication participants as local authorities and central socio-political media. These participants that accumulate information about the events taking place there. This information is consumed by Belarusians and foreigners. In analyzing the extent to which the issues of image design through the central media were studied, an optimal method for studying them in this context was chosen – a content-analytical study. It is also emphasized that the use of semiotic and discourse methods can be a continuation in the disclosure of the mechanisms of image formation in journalistic texts. More than that the data of the content-analytical study of «Selskaya gazeta» (the content of which is devoted to the issues of regional development) are described. The image of the Belarusian territories created by mass media has been represented on the basis of content analysis and this is an important component in the promotion of specific regional strategies.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/196991
ISSN: 2521-6783
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2018, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42-55.pdf390,62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.