Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/184449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKhvedchenya, L. V.-
dc.date.accessioned2017-11-01T13:03:01Z-
dc.date.available2017-11-01T13:03:01Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЖурнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2017. - № 1. - С. 128-133ru
dc.identifier.issn2521-6783-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/184449-
dc.description.abstractThe article describes new tendencies in foreign language teaching at non-linguistic universities. A steady tendency to teaching professionally oriented context on the basis of a discipline specific language and communicative, job related situations is noted. The benefits of this approach, as well as specificy of content areas, curricula and syllabi design, teaching techniques, technical equipment, the role of subject experts and other issues are discussed. The model of thematic content selection is the basic organizing principle for curriculum design and teaching techniques. The latter include cooperative techniques, problem solving tasks, communicative tasks of any format – everything that promotes the development of foreign language professional communicative competence as the main target of teaching at non-linguistic universities. = Описываются новые тенденции в обучении иностранным языкам в университетах нефилологического профиля. Отмечается устойчивая ориентация на обучение профессионально ориентированному языку специальности посредством анализа спецтекстов и коммуникативных ситуаций, релевантных для потребностей будущих специалистов. Обсуждаются преимущества этого подхода, специфика содержания обучения, разработка учебных планов и про¬ грамм, технологии обучения, техническое оснащение, роль предметных экспертов и т. д. Предлагается модель отбора содержания с учетом профессиональных и общественных потребностей будущего юриста. Отмечается, что тематический контекст является базовым организационным принципом для разработки учебных планов, выбора методов и технических средств обучения. Рекомендованы технологии, включающие в себя обучение в сотрудничестве, решение проблемных задач, коммуникативные задания любого формата – все, что способствует развитию иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции как главной цели обучения в нелингвистических университетах.ru
dc.language.isoenru
dc.publisherМинск : БГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleModern trends in foreign language teaching at non­linguistic universitiesru
dc.title.alternativeСовременные тенденции в обучении иностранным языкам в университетах нелингвистического профиля / Л. В. Хведченяru
dc.typearticleen
Appears in Collections:2017, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128-133.pdf320,21 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.