Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/165596
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШейко, Екатерина Александровна
dc.date.accessioned2017-01-18T09:03:37Z-
dc.date.available2017-01-18T09:03:37Z-
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationКрыніцазнаўства і спецыяльныя гістарычныя дысцыпліны : навуковы зборнік. Выпуск 11 / рэдкал.: С. М. Ходзін (адк. рэд.) [і інш.]. - Мінск : БДУ, 2016. - С. 128-139.
dc.identifier.issn1995-5650
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/165596-
dc.description.abstractРассматривается фольклорный материал на примере испанского фольклорного стиля «фламенко» как значимого исторического источника. На этапах развития фламенко прослеживается история народов, которые проживали на территории Испании в разные столетия, их отношение к жизни и своей истории. Автор отмечает проблему происхождения фламенко, рассматривает подходы в изучении фламенко в испанской историографии = This article is an attempt to analyze the folklore material as significant historical source using as an example the Spanish folklore style «flamenco». The stages of the flamenco emergence reflect the history of the nations that inhabited Spain in different centuries, it is related to the people’s attitude to their life and history. The author pays attention to the problem of the flamenco emergence and reviews different approaches in the research works on flamenco in the Spanish historiography.
dc.language.isoru
dc.publisherМінск : БДУ
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. исторические науки
dc.titleПроизведения фольклорного стиля фламенко как исторический источник: проблема происхождения и развития в испанской историографии
dc.typearticle
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2016. - 248 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128-139.pdf120,47 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.