Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/156004
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБалакшина, Татьяна Викторовна-
dc.date.accessioned2016-09-08T13:26:50Z-
dc.date.available2016-09-08T13:26:50Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЯзыковая парадигма и инновационные технологии в профессио-нально ориентированном обучении иностранным языкам в высшей школе: коллективная монография, посвященная 20-летию образования факультета международных отношений БГУ / под общей редакцией И. Н.Ивашкевич. – Минск: Колорград, 2015. — 171 с.ru
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/156004-
dc.description.abstractThe article studies the ways of changing the position of evaluation on the evaluation scale by means of de/intensifying (amplifiers and downtoners) and presents the language means of three groups of changing the degree of evaluation: of low (moderate), medium (intensive) and high (ex-treme) degree. The category of evaluation is studied in comparative analysis as a means of realizing the pragmatics of the analytical newspaper article of English- and Belarusian-speaking authors, i.e. through the prism of communicative and pragmatic approach.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherКолорградru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознаниеru
dc.titleСпособы изменения интенсивности оценочного значения в аналитических газетных статьях англо- и белорусскоязычных авторовru
dc.title.alternativeTHE MEANS OF CHANGING THE DEGREE OF EVALUATION IN ANA-LYTICAL NEWSPAPER ARTICLES OF ENGLISH- AND BELARUSIAN SPEAKING AUTHORSru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Языковая парадигма и инновационные технологии в профессионально ориентированном обучении иностранным языкам в высшей школе

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
balakshina_monografiya_2015.pdf211,11 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.