Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/155329
Title: Деноминация белорусской национальной валюты: психологические средства оптимизации внедрения нововведения
Other Titles: The Denomination of the Belarusian National Currency: Psychological Tools of Optimizing the Implementation of Innovations / A. S. Saladukha, H. А. Fofanava
Authors: Солодухо, А. С.
Фофанова, Г. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Философия и социальные науки. - 2016. - № 2. - С. 64-71
Abstract: В статье рассмотрены возможные сложности, связанные с последствиями деноминации, проявляющиеся в повседневном обращении субъекта с денежными средствами и являющиеся частью сложившейся социокультурной традиции ведения финансовых расчетов. Дана характеристика возможным проблемным ситуациям, связанным с адаптацией населения Республики Беларусь к новым денежным знакам. Предложены меры по снижению отрицательных последствий деноминации с помощью психологических технологий. = The article deals with the possible difficulties associated with the consequences of the denomination, which are manifested in daily handling of person with cash as a part of the prevailing socio-cultural tradition of financial calculations. The characteristic of possible problem situations related to the adaptation of the population of the Republic of Belarus to the new currency are given. Measures to reduce the negative consequences of the denomination with help of psychological techniques are offered.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/155329
ISSN: 2218-1385
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Статьи факультета философии и социальных наук
2016, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
64-71.pdf168,2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.