Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/13940
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorМолина, М. Азусена Висентэ-
dc.contributor.authorРуттерфорд, Жанетт-
dc.date.accessioned2012-07-30T09:15:03Z-
dc.date.available2012-07-30T09:15:03Z-
dc.date.issued2011-07-
dc.identifier.citationВеснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 3, Гісторыя. Філасофія. Псіхалогія. Паліталогія. Сацыялогія. Эканоміка. Права. - 2011.-№ 2.-С. 93-97.ru
dc.identifier.issn0321-0359-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/13940-
dc.description.abstractAccording to several scholars a “Theory of the Family Firm” is needed to explain the features that make a family business “unique” and different from non-family firms (Chrisman et al., 2005). This theory of the family firm should start with a definition of the family business. However, so far, there is not a generally accepted definition for the family business. It is probably owed to the complexity of each of the two subsystems that overlap in a family business: the family and the business. Therefore, in this work we review the literature in order to make an approach to a single and operational definition of family business. Moreover, different theories are provided to lead theoretical perspectives and make progress in the construction of a framework in which empirical research can be properly interpreted for better understanding the features, outcomes and behaviours of the family firms. Thus, the agency theory, the resource and capacities theory and the stewardship theory are analysed in this work. = Исследуются проблемы, связанные с функционированием так называемых семейных компаний. Введено понятие «семейный бизнес» и предложены некоторые формальные механизмы, которые позволяют строить эффективные организационные структуры и соответствующие средства управления.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические наукиru
dc.titleОсновы организации и ведения семейного бизнеса (на англ. языке)ru
dc.typearticleru
Располагается в коллекциях:2011, №2 (ліпень)

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
93-97.pdf226,89 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.