Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/116234
Title: | Визуальные образы ислама и мусульман в современной американской учебной литературе |
Other Titles: | The visual images of Islam and Muslims in contemporary American textbooks |
Authors: | Кошелева, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. исторические науки |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Мінск : БДУ |
Citation: | Працы гістарычнага факультэта БДУ : навук. зб. Вып. 9 / рэдкал. : У. К. Коршук (адк. рэд.) [і інш.]. — Мінск : БДУ, 2014. — С. 225-236 |
Abstract: | В статье рассматривается иллюстративный материал по исламу и мусульманской цивилизации в американских учебниках по религиоведению для колледжей и вузов. Анализ позитивных и негативных образов ислама позволяет определить границы сформировавшегося в США восприятия ислама и мусульман после 2001 г. Изучение современных и наиболее популярных учебников по религиоведению свидетельствует о тенденции реализации в США социального и политического, преимущественно негативного, запроса в отношении ислама и мусульман в системе гуманитарного образования США. The illustration data on Islam and Muslim civilization in the American textbooks on religious studies for colleges and universities are in the focuses of this paper. The analysis of the positive and negative Images of Islam can help to shape the borders of forming American human perception of Islam and Muslims. The examination of resent most popular textbooks on religious studies demonstrates the tendency to intensify the implementation of social and political, primarily negative, request on Islam in the USA by means of American educational system. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/116234 |
ISSN: | 1995-5669 |
Appears in Collections: | Выпуск 9. - 2014. - 255 с. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kosheleva_NV.pdf | 1,65 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.