Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/116233
Title: Проблема басмачества в советской историографии
Other Titles: The problem of the basmachestvo at the Soviet historiography
Authors: Максимович, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. исторические науки
Issue Date: 2014
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Працы гістарычнага факультэта БДУ : навук. зб. Вып. 9 / рэдкал. : У. К. Коршук (адк. рэд.) [і інш.]. — Мінск : БДУ, 2014. — С. 214-224
Abstract: Анализируется развитие советской историографии по проблеме басмачества после формирования основных постулатов советской исторической науки. Кратко характеризуются наиболее значимые труды советских историков по антисоветским выступлениям в Центральной Азии в 1920—1930-х гг. Заслуга этой статьи в том, что здесь не только ра крыт процесс развития историографии по проблеме басмачества, но и в том, что в ней представлен окончательный вариант советской точки зрения на басмачество. Раскрываются основные достижения и недостатки советской историографии по данной теме. The development of the Soviet historiography on a basmachestvo problem after formation of the main postulates of the Soviet historical science is analyzed. The most significant works of the Soviet historians on anti-Soviet movements in Central Asia in the 1920—1930th are briefly characterized. The benefits of this study that it is not only historiography development on a basmachestvo problem opened, but also that in it the final version of the Soviet point of view on a basmachestvo is presented. The main achievements and deficiencies of the Soviet historiography on a basmachestvo problem reveal.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/116233
ISSN: 1995-5669
Appears in Collections:Выпуск 9. - 2014. - 255 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maksimovich_AA.pdf684,46 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.