Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/111212
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКорбут, Андрей Михайлович-
dc.date.accessioned2015-03-12T12:46:56Z-
dc.date.available2015-03-12T12:46:56Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationВысшее образование в России, 2015, - с. 86-94.ru
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/111212-
dc.description.abstractAbstract. The article is devoted to the notion of “academic resistance.” Several aspects of this notion are analyzed: resistance as an integral part of power relations in university education, pragmatic nature of the resistance, and the impossibility of building an overarching conception of resistance. It is shown that students’ academic resistance is an important element of the definition of members’ identities in university educational practices. Students’ resistance to their academic identities and practices is conceptualized as a way of finding, understanding and practicing a particular approach to the mission of the university. Therefore, it is concluded, the investigations in university education should pay close attention to particular, unique practices of students’ resistance. Keywords: academic resistance, educational practice, institutional pragmatism, power relations, subject.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherВысшее образование в Россииru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleАкадемическое сопротивление в университете: попытка концептуализацииru
dc.typearticleru
Располагается в коллекциях:Научные публикации

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
Корбут_высш_обр_1_15.pdf358,81 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.