Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/104409
Title: Конституционно-правовые аспекты исполнения обязанности по предоставлению информации потребителям
Authors: Киселева, Т. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Государство и право. Юридические науки
Issue Date: 2013
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік БДУ. Серыя 3, Гісторыя. Эканоміка. Права. - Мінск : БДУ, 2013. -№3. - С. 82-86
Abstract: The article discusses some issues of implementation of obligations of the seller (manufacturer, artist, or other persons) to provide information to consumers. Analyzes the process of informing consumers by obligated persons on consumer rights and how to protect them, as well as providing information about the goods (work, services). Explores issues such as the definition of obligated persons in relation to informing consumers (public authorities, consumer associations, vendors, performers, producers), a method of providing information to consumers established (in the documentation accompanying the goods (works, services), on the consumer packaging (package), labels, through labeling, posting information on bulletin boards, signboards, etc.), the form in which such information (oral or written), the language in which the information is communicated to the consumer (usually Russian or Belarusian). Points to the consequences of violating the provision of information to consumers. = Рассматриваются отдельные вопросы исполнения обязанности продавца (изготовителя, исполнителя, иных лиц) по предоставлению информации потребителям. Анализируется процедура информирования потребителей обязанными лицами о правах потребителей и порядке их защиты, а также предоставления информации о товаре (работе, услуге). Исследуются такие вопросы, как определение обязанных лиц в отношениях с информированием потребителей (государственные органы, общественные объединения потребителей, продавцы, исполнители, изготовители), способ предоставления установленной информации потребителям (в документации, прилагаемой к товарам (работам, услугам), на потребительской таре (упаковке), этикетках, путем маркировки, размещение информации на информационных стендах, на вывесках и т. п.), форма предоставления такой информации (устная либо письменная), язык, на котором информация доводится до сведения потребителей (как правило, русский или белорусский). Указывается на последствия нарушения порядка предоставления информации потребителям.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/104409
ISSN: 2308-9172
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2013, №3 (лістапад)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
82-86.pdf542,2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.