Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/5803
Title: Аудитория СМИ как субъект электорального пространства
Authors: Скорбенко, О. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: Aug-2008
Publisher: БГУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 4.Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2008.-№ 2.-С. 70-73.
Abstract: Scale and intensity of politicisation of mass media, mediasation of political life causes necessity of scientific judgement of a political role of journalism for a modern life. Investigating the nature of influence of reports of information on an audience in elections, the author notices the maximum rapprochement and partial crossing at level of the subject of electoral and information spaces that allows to consider an audience of mass media as the independent subject of electoral process. = Отмечается, что масштабность и интенсивность политизации средств массовой информации, медиатизация политической жизни обусловливают необходимость научного осмысления политической роли журналистики в современном мире. На основании исследования природы воздействия информационных сообщений на аудиторию в период выборов делается вывод о максимальном сближении и частичном пересечении на уровне субъекта электорального и информационного пространств, что позволяет рассматривать аудиторию СМИ как самостоятельный субъект электорального процесса.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/5803
ISSN: 0372-5375
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2008, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pages 70-73 from Вестник_БГУ_Август_2008_Серия_4_№2.pdf290,29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.