Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/5219
Title: Туристский комплекс Беларуси в условиях рыночных преобразований
Other Titles: Belarus Tourism Complex in the Conditions of Market Transformation
Authors: Гайдукевич, Леонид Михайлович
Issue Date: 2010
Publisher: БГУ
Citation: Труды факультета международных отношений 2010: научный сборник. Вып. I
Abstract: В статье производится комплексный анализ становления и развития туристического комплекса республики в 1990-е гг. и в начале 2000-х гг. Обращено внимание, что характер реформирования туркомплекса республики во многом схож с аналогичными преобразованиями в других странах Центральной и Восточной Европы. Приоритетным направлением в развитии национального туркомплекса стало активное становление (начиная с 2001 г.) агроэкотуризма, который стал своеобразным интенсификатором развития туризма в регионах республики. Однако туристический имидж Республики Беларусь все еще остается невысоким, что требует активизации туристической политики. = This paper provides a complex analysis of the development of tourism complex of the Republic in the 1990s and in the early 2000s. It stresses that the tourism complex reformation in the Republic is largely similar to that of other countries of Central and Eastern Europe. The development of agritourism (since 2001) has become a priority in the development of the national tourism complex and an intensifi er of the development of tourism in the regions of the country. However, tourism image of the Republic of Belarus is still low, which necessitates a more active policy.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/5219
ISSN: 2219-2085
Appears in Collections:Выпуск 1. - 2010. - 214 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gaidukevich_2010_trudy.pdf361,52 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.