Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/28968
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКорзун, Вера Борисовна-
dc.date.accessioned2013-01-15T09:38:33Z-
dc.date.available2013-01-15T09:38:33Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationБелорусский журнал международного права и международных отношений. — 2004. — № 4ru
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/28968-
dc.descriptionРаздел - "Международное право", рубрика - "Международное частное право"ru
dc.description.abstractFranchising as a particular method of doing business has acquired a worldwide recognition that c a n b e explained by the efficiency and a high stability of the newly established undertakings entering the system, as well as by the benefits franchising provides to the parties of the contract. According to Valentine Korah, franchising is a chameleon word, and its content varies greatly depending upon the type of the examined relations. As a whole, franchising can b e defined as a method of marketing and distributing the goods. The issue of terminology applicable in respect to franchising is still a problematic one: there is no common terminology in the Russian language in the field concerned. Likewise, there is no single v i ew on the content of the terms used. The application of franchising in Belarus is still insignificant. Most researchers tend to explain this fact by the legal problems of franchising, existing limitation on the conclusion of the franchise contracts and lack of the specific law on franchising in Belarus. However, the author argues that for the development of franchising in Belarus such a law is not indispensable. And with a new edition of Chapter 53 of the Civil Code of the Republic of Belarus that will enter into force on February 27, 2005, coupled with the existing business law rules and norms o n the protection of the intellectual property rights, franchising should acquire new impetus for development in Belarus.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМеждународное общественное объединение по изучению ООН и информационно-образовательным программамru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические наукиru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Государство и право. Юридические наукиru
dc.titleФранчайзинг: сущность, проблемы, правовое регулированиеru
dc.title.alternativeFranchising: Its Essence, Problems and Legal Regulation (Vera Korzun)ru
Располагается в коллекциях:Белорусский журнал международного права и международных отношений. — 2004. — № 4

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
2004_3_JILIR_kuorzun_r.pdf457,57 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.