Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/263507
Заглавие документа: Graphics pipeline evolution: Problems and solutions
Авторы: Shakah, G.
Alkhasawneh, M.
Krasnoproshin, V.
Mazouka, D.
Тема: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Автоматика. Вычислительная техника
Дата публикации: 2019
Издатель: Science Publications
Библиографическое описание источника: J Comput Sci 2019;15(7):880-885.
Аннотация: Real-time computer graphics technologies such as graphics engines and graphics pipeline (software and hardware components) have improved considerably in the past decade. However, increase in efficiency and broadening of the applicability area has come at the cost of complexity of the tools. Therefore, development costs of advanced visualization systems can increase considerably. In this research we explore the possibility of addressing this problem by analyzing the software development methodology of graphics pipeline. We believe that the pipeline's limitation regarding geometrical primitives in its operations is one of the reasons for the development efficiency bottleneck. We propose an approach that extends graphics pipeline with additional processing stages that can operate with primitives of higher order. This new method has the potential to reduce the pipeline's application-level complexity for developers to create better software.
URI документа: https://elib.bsu.by/handle/123456789/263507
DOI документа: 10.3844/jcssp.2019.880.885
Scopus идентификатор документа: 85071366243
Располагается в коллекциях:Статьи факультета прикладной математики и информатики

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
jcssp.2019.880.885.pdf140,25 kBAdobe PDFОткрыть
Показать полное описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.