Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/223413
Title: Использование образовательного мобильного сервиса socrative в контроле успеваемости студентов химического факультета
Authors: Трифонова, А. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Химия
Issue Date: 2015
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Свиридовские чтения : сб. ст. Вып. 11 / редкол. : О. А. Ивашкевич (пред.) [и др.]. - Минск : БГУ, 2015. - С. 272-277
Abstract: Представлены результаты применения мобильного программного обеспечения Socrative для тестирования знаний студентов химических специальностей на примере курса «Организация производства и управления в фармации». Показано, что сервис не только позволяет обеспечить экспрессную проверку знаний студентов, но и помогает учащимся лучше усвоить материал, развивает способности к аргументации и обмену мнениями, что способствует повышению текущей успеваемости. Сервис Socrative удобен в использовании, является бесплатным и не требует специального оборудования.
Abstract (in another language): The results of application of the mobile testing software Socrative for the students of chemical specialties on the example of "Organization of production and management in pharmacy" course are presented. It is shown that the service provides the express examination of students' knowledge and also helps the students to learn the material better, to develop the skills of arguing and opinion exchange, and thereby improves the current progress in studies. The use of this program helps to achieve several objectives such as the knowledge assessment in a real time and the ensuring of interactive learning. The Socrative service is easy to use, is toll-free and does not require any special equipment.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/223413
ISBN: 978-985-566-165-9
Appears in Collections:2015. Свиридовские чтения. Выпуск 11

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
272-277.pdf1,24 MBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.