Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/211316
Title: Оценка эффективности деятельности региональных медиа в цифровой среде
Other Titles: Evaluation of the Efficiency of the Activities of Regional Media in the Digital Environment
Authors: Градюшко, Александр Александрович
Hradziushka, Aleksandr Aleksandrovich
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 15-Oct-2018
Publisher: БГТУ
Citation: Труды БГТУ. Сер. 4, Принт- и медиатехнологии. - Минск : БГТУ, 2018. - № 2 (213). - С. 56-61
Abstract: В статье представлены результаты комплексного исследования цифровых стратегий региональных медиа Республики Беларусь в условиях дигитализации и изменяющегося медиапотребления. Практическим материалом исследования также послужили сайты и социальные сети 137 государственных региональных газет. Для решения исследовательских задач было проведено анкетирование более 100 руководителей местных СМИ. Дана комплексная оценка эффективности сопровождения локальных онлайн-медиа в интернете. Показана роль мобильного интернета в трансформации медиапространства и профессиональных компетенций журналиста. Актуализирован вопрос о новых формах и технологиях взаимодействия газет с целевой аудиторией. Установлено, что в новых условиях с учетом роста дигитализации информационно-коммуникативной сферы районные медиа так или иначе должны интегрироваться в цифровой мир. Рассмотрены наиболее успешные примеры цифровых трансформаций местных медиа. Дана оценка актуального состояния региональной медиасреды Республики Беларусь и обозначены возможные векторы развития медиаотрасли с учетом как факторов глобального характера, так и национальной специфики.
Abstract (in another language): The article presents the results of a comprehensive study of digital strategies of regional media in the Republic of Belarus in conditions of digitalization and changing media consumption. The practical material of the study was also the sites and social networks of 137 state regional newspapers. To solve research problems, more than 100 leaders of local media were questioned. A comprehensive assessment of the effectiveness of local online media support on the Internet is given. The role of the mobile Internet in the transformation of the media space and professional competencies of the journalist is shown. The question of new forms and technologies of interaction of newspapers with the target audience is actualized. It is established that in the new conditions, taking into account the growth of the digitalization of the information and communication sphere, the district media must somehow integrate into the digital world. The most successful examples of digital transformations of local media are considered. An assessment of the current state of the regional media environment of the Republic of Belarus is given and possible vectors for the development of the media industry are identified, taking into account both global factors and national specifics.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/211316
ISSN: 2520-6729
Appears in Collections:Кафедра медиалогии

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hradziushka_ocenka.pdf651,61 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.