Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/209176
Title: Коммуникационные стратегии региональных онлайн-медиа Республики Беларусь в условиях цифровизации
Other Titles: Communication Strategies of Regional Online Media of the Republic of Belarus in Terms of Digitalization
Authors: Градюшко, Александр Александрович
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 11-Nov-2018
Publisher: СПбГУ
Citation: Стратегические коммуникации в бизнесе и политике : матер. междунар. науч. конф. (22–23 ноября 2018 г.) / отв. ред.-сост. Д. П. Гавра. – СПбГУ, 2018. № 4. – C. 273–279.
Abstract: Статья посвящена рассмотрению различных стратегий развития региональных медиа в цифровой среде. Автор дает комплексную оценку результатов работы государственных районных газет в интернете. Показана эффективность региональных медиа как стратегического ресурса местной власти. Выявлены новые форматы журналистской продукции и формы взаимодействия СМИ с аудиторией. Особое внимание уделяется нарастающей тенденции к просмотру новостей на мобильных устройствах, увеличению доли визуального контента в онлайн-медиа. Делается вывод о необходимости трансформации содержательно-тематической модели региональных медиа в контексте реализации государственной информационной политики. Ключевые слова: цифровые технологии, мобильный интернет, медиапотребление, визуальный контент, интернет-коммуникации, региональные медиа.
Abstract (in another language): The article is devoted to the consideration of various strategies for the development of regional media in the digital environment. The author gives a comprehensive assessment of the results of the work of state district newspapers on the Internet. The effectiveness of regional media as a strategic resource of local authorities is shown. New formats of journalistic products and forms of interaction of the media with the audience are revealed. Special attention is paid to the growing trend towards viewing news on mobile devices, increasing the share of visual content in online media. The conclusion is made about the need to transform the content-thematic model of regional media in the context of implementation and the state information policy. Keywords: digital technologies, mobile internet, media consumption, visual content, internet communications, regional media.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/209176
Appears in Collections:Кафедра медиалогии

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hradziushka_Stratcom_2018.pdf167,54 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.