Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/208879
Title: Теоретическое обоснование включения компонентов культуры в содержание иноязычного образования
Authors: Хведченя, Людмила Владимировна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2001
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск: БДУ. - 2001. - № 3. - С. 98-104.
Abstract: В статье дается обоснование включения компонентов культуры в теоретический аппарат методики, в частности, в содержание иноязычного образования. Подчеркивается, что погружение в культуру других народов позволяет глубже постичь их национальное своеобразие и систему духовных ценностей, что, в свою очередь, способствует сближению народов и решению глобальных проблем человечества.
Abstract (in another language): The article offers justification for including the elements of culture into methodology of foreign language teaching and its content in particular. It is stressed that an insight into the culture of other peoples promotes a better understanding of their national identity and a system of spiritual values. This, in its turn, contributes to bringing nations together and solving some global problems of mankind.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/208879
ISSN: 0372-5375
Appears in Collections:2001, №3 (снежань)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
98-104.pdf3,34 MBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.