Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/104456
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Малюгин, В. И. | - |
dc.contributor.author | Гринь, Н. В. | - |
dc.date.accessioned | 2014-11-06T08:06:39Z | - |
dc.date.available | 2014-11-06T08:06:39Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.uri | http://elib.bsu.by/handle/123456789/104456 | - |
dc.description.abstract | Описывается опыт разработки и применения методологии обучения компьютерным технологиям исследования сложных экономических процессов с помощью методов многомерного статистического анализа данных. Представляемая методология реализована в форме компьютерного практикума с использованием аналитических интернет-ресурсов и основана на результатах исследований, полученных в рамках прикладной НИР. The computer and information training technology in the form of a computer workshop is presented. Underlying this methodology is the solution of the complex economic problem by means of the multivariate statistical data analysis methods. Integrated application of various statistical and economic analysis methods as well as analytical information within the training process allows achieve two main aims: to learn the methods and the technology of analysis and to acquire practical skills for the solving of applied problems. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск, БГУ | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика | ru |
dc.title | Компьютерные и информационные технологии комплексного решения прикладных задач многомерного статистического анализа данных | ru |
dc.type | Article | ru |
Appears in Collections: | 2014. Информатизация образования - 2014: педагогические аспекты создания и функционирования виртуальной образовательной среды |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Малюгин-268.pdf | 170,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.