Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.bsu.by/handle/123456789/100631
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖук, О. Л.-
dc.date.accessioned2014-08-14T11:01:12Z-
dc.date.available2014-08-14T11:01:12Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationВеснік БДУ. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - Мінск : БДУ. - 2013. - №2. - С. 97-100ru
dc.identifier.issn2308-9180-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/100631-
dc.description.abstractThe article reveals the fundamental role of the higher education in social economic development and the ways for its modernization on the basis of interdisciplinary and competence approaches. The strategies of effective teaching, which are based on the «Learning by doing», «Problem teaching», «Collaborative learning», are determined. The role of universal professional pedagogical competences of lecturers of the modern university is defined. = Раскрывается роль высшего образования в социально-экономическом развитии, пути модернизации высшего образования, в том числе с учетом требований междисциплинарного и компетентностного подходов. Обосновываются эффективные стратегии обучения и преподавания, базирующиеся на проблемно-исследовательских методиках, формах и методах активного и коллективного обучения. Определяется роль надпредметных профессионально-педагогических компетенций преподавателя современного университета.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherМінск : БДУru
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleНаправления модернизации высшего образования и стратегии эффективного преподаванияru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:2013, №2 (жнівень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
97-100.pdf1,29 MBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.